Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki...
Szukaj wyników w...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

PEJTEROVSKY =)

Wiedźmin III: Dziki Gon - Recenzja

Rekomendowane odpowiedzi

logo.png

Mimo, że od daty premiery mineły już ponad 3 lata, postanowiłem wam przybliżyć całokszałt gry oraz moje odczucia.

Wiedźmin 3: Dziki Gon to trzecia odsłona popularnej serii gier RPG akcji opartej na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Gre wyprodukowało studio CD Projekt RED, czyli zespół odpowiedzialny również za dwie poprzednie części – Wiedźmina z 2007 roku i Wiedźmina 2: Zabójcy Królów z 2011 roku. Gra została wydana na "PC-ty" oraz Konsole nowej generacji. Obie wersje znacząco od siebie nie odbiegają, tak na prawdę różni je tylko kilka elementów niedostępnych, w wersji dla komputera stacjonarnego.

 

Fabuła

 

image.png

 

 

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon  ponownie wcielamy się w znanego z wcześniejszych odsłon wiedźmina. Główna linia fabularna rozdziela się na kilka różnych od siebie wątków. Jednym z nich jest poszukiwanie zaginonej miłości Geralta, oraz inwazja Nilfgaardu na Królestwa Północy. Spróbujemy też powstrzymać tytułowy Dziki Gon, prześladujący wiedźmina zarówno w powieściach, jak i obecny w pierwszej i w nikłym stopniu w drugiej części serii. Wszystkie te główne zadania oferują piękną oprawe historyczną, z rozgałęzionymi ścieżkami wydarzeń, imponującymi scenkami przerywnikowymi i starannie wyreżyserowanymi sekwencjami. Poza głównymi opowieściami dostępna jest także pokaźna ilość misji pobocznych, które starczą nam w sumie na 100h zabawy. Autorzy zadbali o dużą różnorodność wyzwań. W trakcie przygód będziemy eksplorowali m.in. jaskinie, prastare ruiny i tętniące życiem wioski. Zapolujemy na potwory dla zysku oraz specjalnych nagród. Pojawią się również zadania oparte na dochodzeniach. Biały Wilk może też oddać się rozgrywce w karcianego Gwinta, który jest odrębną grą w grze.
 

Gameplay

 

image.png

 

Zgodnie z tradycją serii, trzeci Wiedźmin na PC Windows oferuje sporą swobodę rozwoju postaci, a fabuła jest mocno rozgałęziona, tak aby umożliwić graczom dokonywanie różnych wyborów. Jednocześnie wirtualny świat jest w dużym stopniu dynamiczny. Przykładowo, niektóre nasze akcje sprawią, że opuszczona przez wieśniaków osada znów się zaludni po wytępieniu bandytów lub potworów. Gra posiada świat o otwartej strukturze, który jest czterdziestokrotnie bardziej rozległy niż ten w Wiedźminie 2. Nowy silnik (REDengine 3) został zaprojektowany tak, aby cały czas ładował dane w tle, co prawie pozwoliło uniknąć ekranów wczytywania – zobaczymy je podczas podróży do większych hubów lub mniejszych lokacji (Kaer Morhen, wyspy Skellige, Biały Sad i zamek w Wyzimie). Przemieszczanie się ułatwia opcja jazdy na koniu oraz szybka podróż. Przy dobrym rumaku dotarcie z jednego końca mapy na drugi zajmuje około 15 minut. Spore zmiany zaszły w systemie walki. Kompletnie przebudowano sztuczną inteligencję przeciwników. Geralt otrzymał 96 animacji wykorzystywanych w starciach, podczas gdy w drugiej części miał ich jedynie 20. Gracze mogą wreszcie przerywać atak w jego trakcie oraz blokować ciosy i wykonywać uniki, nawet gdy zabraknie im kondycji, choć nie są one wtedy tak skuteczne. Nowy system kamery dba o zapewnienie czytelnej perspektywy podczas starć. Nie zabrakło walk z bossami (m.in. z lodowym gigantem), ale nie są one tym razem oskryptowane. Mocno przebudowano również system znaków. Każdy z pięciu ma główny oraz alternatywne sposoby działania. Przykładowo, używając znaku Igni drugiego typu z ręki Geralta bucha ogień ciągły, a w przypadku znaku Ydren postawiona na ziemi pułapka nie tylko spowalnia wszystkich przebywających w niej nieprzyjaciół, ale dodatkowo zadaje im obrażenia. Podczas starć wykorzystujemy w dużym stopniu otoczenie, np. możemy telekinetycznie uderzyć w gniazdo os, które zaatakują wrogów. Natomiast jeżeli zwrócą się w naszą stronę - spalimy je znakiem Igni. Poszerzanie zasobu wiedzy o przeciwnikach umożliwia poznanie ich słabych punktów. Niektóre pokonane monstra pozostawią po sobie niemożliwe do dostania w inny sposób składniki służące do przepisów alchemicznych i tworzenia nowych przedmiotów. Pozwalają również Geraltowi na rozwijanie własnego drzewka mutacji, zapewniającego dostęp do nowych mocy. Gracze mogą też rozwijać umiejętności szermiercze i alchemii.
Źródło: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=20436
Zgodnie z tradycją serii, trzeci Wiedźmin na PC Windows oferuje sporą swobodę rozwoju postaci, a fabuła jest mocno rozgałęziona, tak aby umożliwić graczom dokonywanie różnych wyborów. Jednocześnie wirtualny świat jest w dużym stopniu dynamiczny. Przykładowo, niektóre nasze akcje sprawią, że opuszczona przez wieśniaków osada znów się zaludni po wytępieniu bandytów lub potworów. Gra posiada świat o otwartej strukturze, który jest czterdziestokrotnie bardziej rozległy niż ten w Wiedźminie 2. Nowy silnik (REDengine 3) został zaprojektowany tak, aby cały czas ładował dane w tle, co prawie pozwoliło uniknąć ekranów wczytywania – zobaczymy je podczas podróży do większych hubów lub mniejszych lokacji (Kaer Morhen, wyspy Skellige, Biały Sad i zamek w Wyzimie). Przemieszczanie się ułatwia opcja jazdy na koniu oraz szybka podróż. Przy dobrym rumaku dotarcie z jednego końca mapy na drugi zajmuje około 15 minut. Spore zmiany zaszły w systemie walki. Kompletnie przebudowano sztuczną inteligencję przeciwników. Geralt otrzymał 96 animacji wykorzystywanych w starciach, podczas gdy w drugiej części miał ich jedynie 20. Gracze mogą wreszcie przerywać atak w jego trakcie oraz blokować ciosy i wykonywać uniki, nawet gdy zabraknie im kondycji, choć nie są one wtedy tak skuteczne. Nowy system kamery dba o zapewnienie czytelnej perspektywy podczas starć. Nie zabrakło walk z bossami (m.in. z lodowym gigantem), ale nie są one tym razem oskryptowane. Mocno przebudowano również system znaków. Każdy z pięciu ma główny oraz alternatywne sposoby działania. Przykładowo, używając znaku Igni drugiego typu z ręki Geralta bucha ogień ciągły, a w przypadku znaku Ydren postawiona na ziemi pułapka nie tylko spowalnia wszystkich przebywających w niej nieprzyjaciół, ale dodatkowo zadaje im obrażenia. Podczas starć wykorzystujemy w dużym stopniu otoczenie, np. możemy telekinetycznie uderzyć w gniazdo os, które zaatakują wrogów. Natomiast jeżeli zwrócą się w naszą stronę - spalimy je znakiem Igni. Poszerzanie zasobu wiedzy o przeciwnikach umożliwia poznanie ich słabych punktów. Niektóre pokonane monstra pozostawią po sobie niemożliwe do dostania w inny sposób składniki służące do przepisów alchemicznych i tworzenia nowych przedmiotów. Pozwalają również Geraltowi na rozwijanie własnego drzewka mutacji, zapewniającego dostęp do nowych mocy. Gracze mogą też rozwijać umiejętności szermiercze i alchemii.
Źródło: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=20436

Zgodnie z tradycją serii, trzeci Wiedźmin oferuje wiele ścieżek rozwoju postaci, a fabuła jest mocno rozgałęziona, tak aby umożliwić graczom dokonywanie odrębnych wyborów. Przykładowo, niektóre nasze akcje sprawią, że opuszczona przez wieśniaków osada znów się zaludni po wytępieniu bandytów lub potworów. Gra posiada świat o otwartej strukturze, który jest kilkunastokrotnie bardziej rozległy niż ten w Wiedźminie 2.

Przemieszczanie się ułatwia opcja jazdy na koniu oraz szybka podróż. Przy dobrym rumaku dotarcie z jednego końca mapy na drugi zajmuje około 15 minut. Spore zmiany zaszły w systemie walki. Kompletnie przebudowano sztuczną inteligencję przeciwników. Geralt otrzymał 96 animacji wykorzystywanych w starciach, podczas gdy w drugiej części miał ich jedynie 20. Gracze mogą wreszcie przerywać atak w jego trakcie oraz blokować ciosy i wykonywać uniki, nawet gdy zabraknie im kondycji, choć nie są one wtedy tak skuteczne.

Dzięki nowemu systemowi kamery mamy czytelny widok na całą akcje. Nie zabrakło walk z bossami (m.in. z lodowym gigantem), ale nie są one tym razem "ustawione". Mocno przebudowano również system znaków. Każdy z pięciu ma główny oraz alternatywne sposoby działania. Przykładowo, używając znaku Igni drugiego typu z ręki Geralta bucha ogień ciągły, a w przypadku znaku Ydren postawiona na ziemi pułapka nie tylko spowalnia wszystkich przebywających w niej nieprzyjaciół, ale dodatkowo zadaje im obrażenia.
 

image.png

 

Wideo

 

https://www.youtube.com/watch?v=x05hIYpw1lU

 

Przygotował: @PEJTER

Źródła: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=20436

Własne doświadczenia

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawie opisane ;] 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×