Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki...
Szukaj wyników w...
StaR ★

Lamborghini Diablo

Rekomendowane odpowiedzi

e712b6bf6eefa036ba7dc60c0ea3718bx.jpg?im

 

Lamborghini Diablo

 

Jest to model sportowego samochodu produkowanego przez włoską firmę Automobili Lamborghini S.p.A. w latach 1991-2000. Przez cały okres produkcji sprzedano zaledwie 2903 egzemplarze. Diablo w 1990 był mianowany tytułem najszybszego samochodu świata – osiągnął 329 km/h. Odebrał go swojemu największemu rywalowi Ferrari F40 i dzierżył go od 1990 do 1991. Ciekawostką jest to, że zdołał poprawić rekord tylko o 1 km/h. W 1991 supersportowy Bugatti EB110 odebrał mu ten tytuł, znacznie podnosząc poprzeczkę w kategorii prędkość maksymalna dla tego typu aut.

 

1999_Lamborghini_DiabloGTR2.jpg

 

W 1966 roku Lamborghini zaprezentowało Miurę, czyli pogląd włoskiego producenta na szybkie auto z centralnie umieszczonym silnikiem. Niespełna 10 lat później Lambo zaatakowało po raz kolejny, tym razem modelem Countach, który stał się dłutem wybijającym logo włoskiego producenta na granitowej ścianie zasłużonych.

Kiedy w 1990 roku zakończono produkcję Countacha, Włosi wiedzieli, że czeka ich kolejny sprawdzian. Postawili sobie jeszcze bardziej ambitne cele. Na początku lat 90. powstało kilka aut, które ubiegały się o tytuł najszybszego seryjnie produkowanego pojazdu na świecie.

 

lamborghini-diablo-vt-c56020708201616315

 

Diablo, czyli nowe dzieło Marcello Gandiniego, miało wystraszyć konkurentów nie tylko piekielną nazwą, ale także jednostką napędową. Po raz kolejny postawiono na motor V12, jednak tym razem miał on aż 5,7 l pojemności.

Dwa górne wały rozrządu na blok i 48 zaworów produkowały łącznie 492 KM oraz 580 Nm momentu obrotowego. 21 stycznia 1990 roku, czyli w dniu, kiedy auto trafiło do sprzedaży, Lamborghini wspięło się na szczyt rekordów prędkości samochodów produkcyjnych. Diabeł był w stanie rozpędzić się do 327 km/h.

Dzięki takiej mocy oraz aerodynamicznej sylwetce, która kształtem bardzo wyraźnie nawiązywała do słynnego poprzednika, auto mogło przyspieszać od 0 do 100 km/h w około 4,5 s. Charakterystyczna linia nadwozia nadal była agresywna, jednak w pewnych miejscach została zaokrąglona, co wyszło na dobre. Lamborghini nie zrezygnowało z charakterystycznie otwieranych drzwi, które z czasem zyskały sporą popularność w magazynach firm tuningujących auta.

Wnętrze Diablo było wygodniejsze i lepiej wyposażone niż wnętrze Countacha. Znalazły się tutaj elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja, a na liście dodatków pojawiła się zmieniarka płyt CD czy system audio wyposażony w subwoofer.

Nadwozie Lambo było pod względem konstrukcyjnym bardzo podobne do poprzednika. Tutaj także silnik został zamontowany za plecami kierowcy i pasażera na podwoziu wykonanym z rurowej kratownicy przestrzennej, do której następnie przymocowano aluminiowe panele karoserii.

 

wzJktkpTURBXy85MGQwNjE1MDdkMGQ1YzZmY2Y1M

 

Włoski producent systematycznie rozwijał model Diablo, wprowadzając na rynek kolejne wersje. W 1993 roku Lamborghini zaprezentowało odmianę VT z napędem na 4 koła, który po kilku modyfikacjach przejęty został z modelu LM002. W razie utraty przyczepności przez przednie koła system mógł wysłać nawet 25% mocy na przednią oś, co miało zwiększyć przyczepność i pomóc kierowcy zapanować nad autem.

Lamborghini zaprezentowało także model w edycji specjalnej SE, który napędzany był jednostką o mocy 525 KM. Później powstała także wersja SE Jota, która charakteryzowała się dwoma wlotami powietrza na dachu chłodzącymi silnik produkujący już 595 KM.

Bardzo ważną wersją była także odmiana SuperVeloce oznaczona skrótem SV, którą zaprezentowano w 1995 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Tutaj moc 510 KM przekazywana była tylko na tylną oś. W tym samym roku pokazano także wersję VT Roadster z otwartym dachem. Łącznie wyprodukowano około 200 egzemplarzy tego modelu z napędem na 4 koła i mocą 485 KM.

W 1999 roku, a więc rok po tym jak właścicielem Lamborghini stał się Volkswagen, auto przeszło drobny facelifting. Najbardziej zauważalną zmianą jest brak wysuwanych świateł, które zastąpiły reflektory zapożyczone z Nissana 300ZX.

W 2000 roku zaprezentowano bardzo ciekawą wersję o nazwie Diablo GT. Nadwozie zostało wykonane z włókna węglowego, co pozwoliło zmniejszyć jego masę, a dzięki zastosowaniu jednostki rozwierconej do 6,0 l pojemności udało się dodatkowo zwiększyć moc do 575 KM. Takie Lambo przyspieszało od 0 do 100 km/h w 3,4 s oraz osiągało prędkość maksymalną 338 km/h.

 

blTT0vQ0.jpeg

 

Łącznie od 1990 do 2001 roku wyprodukowano 2884 Lamborghini Diablo w najróżniejszych wersjach. Auto przeszło do historii super samochodów jako prawdziwie piekielna bestia.

 

 

Moja ocena 8/10

 

 

Źródła:

wikipedia.org

autokult.pl

autogespot.pl

  • Piwko 6
  • Wódeczka 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajne!

  • Piwko 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobre piwko leci

  • Piwko 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Chce lamboo la lambo za grube siano" xD fajne lambo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajnie opisane, autko samo w sobie bajka moja ocena 9/10 :)

Dobra robota :D

  • Piwko 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Ayo napisał:

Wygląda jak zabawka xD 

Dość szybka ta zabawka :D 

Ładnie opisane, pifko ;)

  • Piwko 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moje ulubione *.*

  • Piwko 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajno opisane.

Piwko dla Ciebie :)

  • Piwko 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aaaa diabloo! 🙈 Przypomina mi się Gta, jak stało przy tej  chacie! 🙈❤️ Auto marzeń z dzieciństwa 😍

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak te samochody mi się podobają bo są inne np otwieranie drzwi, wygladzie itp masakra dzięki że przypomniałeś mi auta które mi sie podobały  w dzieciństwie :D

  • Piwko 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×